تورك مشاهير و مفاخير لر
AZƏRBAYCAN,QAŞQAE,TÜRKMƏN,XƏLƏC ،ƏFŞAR VƏ...
+0 به يه ن
یاییلیب : چهارشنبه 31 فروردین 1390 | یازار : صاديق صاديقي | بؤلوم : ورزشي | 0 باخيش لار

با گذشت چند روز از شكست تلخ و ناباورانه روز جمعه مقابل سپاهان، هنوز هم اكثر هواداراني كه با شور و شوق وصف ناپذيري استاديوم يادگار امام را به تسخير خود درآورده بودند، در شوك و ناراحتي به سر ميبرند. هدف از نگارش اين مقاله مرهم نهادن بر دل هاي زخم خورده هواداران نيست، زيرا كه باور داريم با هيچ عنوان و واژه اي نميتوان قلب هاي اندوهگين و چشمان گريان ميليون ها ميليون هوادار عاشق را درمان كرد.

شكست جمعه گذشته، واقعيت تلخي بود كه موجبات ناراحتي هواداران را به بار آورد و پرداختن به گذشته در اين روزها و هفته هاي حساس، هرگز نخواهد توانست به تيم و هواداران كمك كند. با اين وجود مطمئناً بايد در زمان مناسب بدان پرداخته شود تا حداقل بتوان از آن به عنوان تجربه اي ارزنده براي رقابتهاي سال بعد استفاده كرد. درس گرفتن از شكست ها بزرگترين عامل موفقيت هر مجموعه اي را تشكيل ميدهد.

روز جمعه همين هفته، بازهم بايد منتظر ديدار تيم محبوب آذربايجان در رقابتهاي ليگ برتر باشيم و باز هم همچون گذشته حضور پرشور هواداران، عامل مهمي را در تعيين نتيجه اين رقابت بازي خواهد كرد. عدم كسب امتيازات كامل از اين ديدار خارج از خانه، به منزله خداحافظي نهايي و زود هنگام براي حضور در رقابتهاي آسييايي خواهد بود، لذا هواداران بايد فارغ از تمامي نظرات و نگرش ها، باز هم دست در دست هم نهند و فريادهاي دلاورانه خود را در قزوين و در حمايت از تيم خود سر دهند.

بي شك هواداري كه خود را زاده آذربايجان، فرزند ستارخان و پرورده سبلان ميداند، هرگز به آمال و خواستهاي مردم خويش پشت نميكند و در بدترين شرايط براي سربلندي مام ميهن جان بر كف به پيش ميتازد. لازم به ذكر نيست كه تمامي هواداران از شكست هفته گذشته بيش از اندازه اندوهگين شده اند ولي بايد به ياد داشته باشيم كه تاريخ معلم نمونه اي است براي نسل بشر. روزگاري پدرانمان دوشادوش ستارخان ها و باقرخان ها جنگيدند و شكستهايي نيز متحمل شدند، ولي هرگز ناميد نشدند و همين روحيه جنگندگي و پافشاري بر اصالت آرمان هايشان بود كه چنان پيروزي هايي را برايشان به ارمغان آورد. اگر ما اين ياران هميشگي و برادران خود را واقعا پشتوانه تاريخ باشكوهمان دانيم، نبايد نااميد شويم، بلكه بايد با اراده استوار و نيرويي شگرف دوباره دست هاي پر صلابت خود را به سوي هم بگسترانيم و در حمايت از تيم محبوب خود، با گام هاي آهنين پيش رويم.

به هر حال جمعه اين هفته نيز همچون ساير جمعه ها در روزگاري نه چندان دور به تاريخ خواهد پيوست و مطمئنا هواداران تراكتور اين بار نيز با عزمي راسخ استوارانه، چنان روز پرشكوهي را رقم خواهند زد كه همگان با خضوع در برابر عظمت استوار هواداران به زانو درآيند. روح اميدوار و معصومانه هواداران بي شك اينبار نيز در كالبد سياه ماهيان آذربايجان دميده خواهد شد و در درياي بي انتها و بي كران آذربايجان پيش به سوي سرمنزل مقصود خواهد شتافت. آنچه خواهد ماند افتخاري براي يكايك مردمان اين ديار و لحظات پرشكوه ايستادن در كنار برادران همزبان خواهد بود. جمعه، سرخ دگر رقم خواهيم زد.

علي سرابلي

یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : Blogskin.ir