تورك مشاهير و مفاخير لر
AZƏRBAYCAN,QAŞQAE,TÜRKMƏN,XƏLƏC ،ƏFŞAR VƏ...
+0 به يه ن
یاییلیب : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390 | یازار : صاديق صاديقي | بؤلوم : شعر،موسيقي و ادبيات | 0 باخيش لار
* بيست و نهمين روز شهريور ماه سال 1355 در شهرستان خوي از شهرستانهاي اذربايجان غربي و در خانواده اي متدين و از سلاله حضرت زهرا (س) پسري به دنيا امد كه نامش را ( مير محمد ) نهادند و نام خانوادگي وي ( ذاكري ).
* از همان كودكي خانواده (مير محمد) او را با نام ( مير محمد جواد ) صدا مي زدند.البته نام (ميرجواد) بخاطر علاقه مادر وي به اين اسم بوده.
*پدر سيد محمد جواد مير حبيب ذاكري نام داشت كه وي از مداحان بااخلاص شهرستان خوي بود.
* مادر وي كه زني مومنه واز سادات بود در همان دوران كودكي سيد محمد جواد دارفاني را وداع گفت و سيد محمد جواد از دوران كودكي از مهر مادري بي نصيب بود .
* وي تا پايان دوران تحصيلي متوسطه در خوي بود و مداحي كه در ريشه خاندان وي ريشه داشت را هم ادامه داد.
*بعد از پايان تحصيلات براي كسب علوم حوزوي راهي قم شد و در مدرسه علميه رضويه مشغول به تحصيل شد و مداحي را نيز ادامه داد.
*سيد محمد جواد پرچم دار سبكهاي جديدي از مداحي بود كه بسياري از مردم الالخصوص جوانان را به سوي هيئت ها ميكشاند حتي جواناني كه تا قبل از ان انسي با هيئت ها نداشتند.

* خيلي سريع نام سيد ذاكر بر سر زبان ها افتاد و در دل خيلي از دوستدارانش جاي گرفت.همين امر باعث شد بسياري از افراد و جريانات كه موقعيت خود را در خطر ميديدند و به وي حسادت ميكردند براي وي مشكل ايجاد كنند تا جايي كه سيد مجبور به ترك مدرسه رضويه شد و تنها به مداحي ادامه داد.
* براي مداحي سيد در تهران مشكل ايجاد كردند و در قم هم براي وي محدوديت ايجاد كردند . سيد به دارالمومنين كاشان رفت از انجا به اصفهان و بعد از مدتي مجددا" به كاشان بازگشت و گهگداري در قم هم مداحي ميكرد . ضمن اينكه سيد بعد از ازدواج در قم و در شهرك قدس در منزلي اجاره اي سكونت داشت.
*سيد جواد خلوص نيت عجيبي داشت . بسيار فروتن و متواضع .به تهمت ها و افتراي كه به وي داده ميشد جوابي نمي داد و از غيبت و تهمت زدن به ديگران دوري ميجست. 
* نزديك به يك سال پيش مير حبيب ذاكر پدر سيد محمدجواد به ديار باقي شتافت و براي اخرين با سيد براي شركت در مراسمات ترحيم پدر به خوي رفت .و اين اخرين حضور وي در زادگاهش بود . زيرا خيلي سريع علايم بيماري سرطان در وي هويدا شد .
*بعد از سپري كردن دوران شيمي درماني براي اولين بار سيد در روز عيد غدير در هيئت جنت الحسين (ع) حضور پيدا كرد و اخرين حضور وي روز 28 و 29 صفر در سال 85 در مشهد مقدس و در حضور هيئت زنجانيها بود .

* بيماري سيد به اوج رسيد و وي در اوايل خرداد ماه در اثر از كار افتادن سلولهاي مغز در كما فرو رفت و بعد از حدود 40 روز در ساعت 2 بامداد شانزدهم تير ما ه 1385 به ديدار معبودش شتافت. 
*پيكر زند ياد ذاكر در مقابل حرم حضرت معصومه (س) و در قبرستان (نو ) و در كنار قبر رسول ترك ارام گرفت.
*سيد جواد ذاكر حق عظيمي بر جوانان علاقه مند به اهل بيت دارد. واينك با هر بار شنيدن صداي باصلابت اين فرزند زهرا (س) فاتحه اي نثار روحش كنيم .
یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : Blogskin.ir